Eerste dag woestijn

14 december 2018 - Arad, Israël

We hebben een druk programma vandaag. Om 8 uur staat het ontbijt klaar. En wat voor een ontbijt ! Niet normaal... een 5* hotel zou er nog wat van kunnen leren. Heerlijk .... in de zon ontbijten we met uitzicht op de prachtige woestijn.  Om 9 uur staat een kamelen rit op het programma. Ik heb nog nooit op een kameel gezeten dus ben wel benieuwd. We gaan samen met het Russische stelletje en een hele groep jonge luidruchtige Amerikanen. Ik ging voorop zitten en zat heerlijk.... Michel was blij dat het tochtje maar een half uurtje duurde, die zat achter mij te kreunen en te steunen want hij zat niet echt lekker. Toen we afgestapt waren snapte ik dat. Mijn zitje was gewoon vlak,  maar dat van hem liep naar achteren toe af, dus als het ware hing hij een beetje achterop de kont van de kameel. :))) . Na afloop nog een half uurtje in de zon gezeten en toen op weg naar Masada. Dit is een kasteel ruïne boven op een berg aan de dode zee. Voor het exacte verhaal : effe Google kijken. De rit ernaartoe was al prachtig, met de mooiste panorama’s. Maar toen we na een pittige klim eindelijk boven op de berg stonden was het uitzicht nog mooier. Wat een apart gezicht .... zo’n mooie kleur blauw in combinatie met de kleuren van de woestijn... zeer indrukwekkend. We hebben hier ruim 2uur rondgelopen en gaan dan op weg naar ons volgende guesthouse. Een airbnb in Arad gerund door Oleg en Elena. Arad is een dorpje aan de rand van de woestijn, niet veel te beleven, maar zeer centraal wat betreft natuurparken. Oleg is een vriendelijke Rus, en de kamer is eenvoudig maar van alle gemakken voorzien. Het is half 3 en we besluiten om naar de dode zee te rijden. Het is een half uurtje rijden en om iets over 3en liggen we in de dode zee. Zoooo bijzonder dit.... hahaha je drijft echt op het water. Oppassen want als je dit in je ogen krijgt is dat niet fijn! De zon gaat al vrij snel onder en we gaan weer terug. Morgen zijn we hier de hele middag. Het is nu 20.00 uur en we gaan in het dorp op aanraden van Oleg een hapje eten en daarna vroeg slapen want we zijn uitgevloerd !